Czy wiesz, jaki wpływ na Twoją relację z pieniędzmi mają cechy Chomika, Strusia, Mikołaja i Motyla?

Jeśli chcesz wiedzieć, jak z ich pomocą kształtować dobre relacje z pieniędzmi, przeczytaj.

Już pewnie wiesz, jakim typem jesteś w relacji z pieniędzmi (jeśli nie, sprawdż się w naszym quizie, znajdziesz go tutaj). Może nie w każdej odpowiedzi mogłaś odnaleźć swój prawdziwy sposób reagowania, mamy tego świadomość. Trudność mogła wynikać z tego, że dwie lub więcej osobowości jest w Twoim przypadku mocniejszych, wszystkie masz zrównoważone, albo w niektórych działaniach nie masz napięcia w relacji z pieniędzmi. W rzeczywistości każdy z nas ma w sobie elementy każdej z tych osobowości i jeszcze pewnie parę innych. I w dodatku to się zmienia w czasie. Na potrzeby quizu chciałyśmy, byś określiła, który z tych

typów jest Ci najbliższy. Aby mieć punkt odniesienia do dalszych rozważań na temat relacji z pieniędzmi.

Teraz zajmiemy się tym, co każda z osobowości wnosi w nasze relacje z pieniędzmi i gdzie powstają bariery,

Jak każdy kij ma dwa końce, tak i każda osobowość ma swoje wady i zalety, czyli mocne i słabe strony, które wnosi do relacji i pomaga gospodarować pieniędzmi:

CHOMIK, gromadząc pomaga nam troszczyć się o przyszłość, ale utrudnia cieszenie się teraźniejszością i dbanie o siebie w danej chwili.

MIKOŁAJ i MOTYL przypominają o innych, ale utrudniają gromadzenie i zabezpieczanie się na przyszłość.

Dzięki STRUSIOWI pieniądze nie stają się główną kwestią naszego życia, natomiast jego tendencja do unikania tematu rodzi konsekwencje w postaci odsetek od niezapłaconych rachunków, straconych szans i niewykorzystanych możliwości.

Jeżeli utożsamiasz się z którąś z tych osobowości, to bardzo dobrze. Wiesz, co jest Twoim słabym punktem i od czego zacząć usuwanie napięcia w kontekście pieniędzy. Jedno, co Ci nie przysłuży, to utwierdzanie się w przekonaniu (choćby i było słuszne), że to bardzo dobrze, że jesteś na przykład CHOMIKIEM, a nie MIKOŁAJEM i konfrontowanie zalet swojej osobowości z wadami innej. Takiego działania nie potrzebujesz, szkoda na nie energii. Jesteś dobra taka jaka jesteś. Twoje mocne strony Ci służą, a słabe blokują. lepiej poświęcić czas i uwagę na wspieranie tego, co Ci sprzyja, niż na udowadnianie swojej „lepszości”.

Porównywanie nie ma sensu jeszcze z tego powodu, że każda osobowość jest OK. I że najlepiej jest mieć w sobie elementy i STRUSIA, i CHOMIKA, i MIKOŁAJA, i MOTYLA. Przede wszystkim dlatego, że aspektów KAŻDEJ z tych osobowości potrzebujemy, by budować zdrowe relacje. Aby w kontekście pieniędzy i bogactwa pozbyć się napięcia i obaw, potrzebujesz być zapobiegliwa jak Chomik, szczodra jak Mikołaj, myśląca o innych jak Motyl i nie przywiązująca największej wagi do tej kwestii, jak Struś. Każda z tych osobowości jest ważna i potrzebna. Jeśli brakuje Ci którejś umiejętności, wcześniej czy później w tym aspekcie relacji pojawi się napięcie. To tak, jak stół potrzebuje czterech nóg o równej długości, by służył właściwie. Gdy którejś nogi brak, lub jest krótsza od innych, stół się kołysze i staje się niewygodny.

Co potrzebujesz zrobić?

Przede wszystkim określić sobie swój zasób: co jest Twoją mocną, a co słabą stroną (czyli obszarem do rozwoju).

Następnie zobaczyć, jak mogłabyś skorzystać z mocnych stron innych typów. Z pewnością ich mocne strony wypełnią Twój obszar do rozwoju.

Budując dobre relacje z pieniędzmi koncentrujemy się na pozytywnych stronach każdej osobowości, a słabe strony każdej z nich  kompensujemy zaletami innych.

zwierzatka razem mgła

 

Propozycja ćwiczenia:

Zastanów się, kto z osób w Twoim otoczeniu ma dominujące mocne strony CHOMIKA, MIKOŁAJA, MOTYLA I STRUSIA. Zaobserwuj, co te osoby robią, że tak je postrzegasz. Zastanów się, co z ich działań możesz wprowadzić do swojej relacji z pieniędzmi? Jaką jedną małą rzecz możesz zrobić, aby rozwinąć w sobie wybrane przez Ciebie cechy CHOMIKA, MIKOŁAJA, MOTYLA i STRUSIA?

Więcej ćwiczeń dla każdej osobowości znajdziesz w naszym bezpłatnym poradniku Kim jesteś w relacji z pieniędzmi? Kliknij, by pobrać,

A swoją osobowość w tej relacji rozpoznasz tutaj (klik)